Wie is

In antwoord op de vraag wat ik doe, zeg ik meestal; ik ben Mutritionist

Een variant op de bekendere rol nutritionist waarbij ik nutrition combineer met marketing.

Ik combineer graag het vakgebied marketing (en marktonderzoek) met voeding & gezondheid.

Gezien het ongezonde aanbod en consumentengedrag hard nodig!

Ik help voedingsbedrijven hun aanbod én hun marktbewerking gezonder te maken.
Met een vleugje eigen wijsheid, originaliteit en onderbouwd met gedegen marketing en marktonderzoek technieken.

Dit doe ik vanuit een achtergrond in voedingstechnologie, voedingsleer (diëtetiek) en marketing (NIMA C)
Sinds het millennium ben ik actief in de voedingssector bij zowel ingrediënt bedrijven, fabrikanten, onderwijs en dienstverleners als marktonderzoekbureaus.

De laatste tijd vooral als zelfstandige met een focus op marktbegrip en gezondlekkere proposities via bv een wekelijkse blog.

Naarmate mijn ervaring toeneemt, inzichten groeien en patronen zichtbaarder worden nemen mijn overtuigingen ook toe zoals:

🪢 Aanbieder en afnemer dienen win-win na te streven = oprechte marketing

🪢 Gezond en lekker dienen hand in hand te gaan = gezondlekkere proposities

🪢 Gevoel en gegevens dienen hand in hand te gaan = gewogen gok

Vanuit die overtuigingen richt ik mijn aandacht, energie en motivatie op voedingsbedrijven.


Een zijpaadje

Naast Mutrition is er ook Zijpaadjes.nl

Mijn persoonlijke initiatief voor mensen die zelf gezonder (en lekkerder) willen leven.
Waar Mutrition zich richt op de voedingsmarkt en bedrijven, richt Zijpaadjes zich op mensen en hun dagelijkse keuzes.

Beide delen dezelfde voedingsbodem: aandacht voor voeding & gezondheid, kennis & originaliteit. 
Maar verschillend in toepassing, marketing/onderzoek vs coaching/welzijn.

Wil je, naast de zakelijke focus van Mutrition, ook persoonlijk ontdekken hoe je gezonderlekker kunt leven?
Neem dan gerust een kijkje op www.zijpaadjes.nl