van B’tje naar Z’tje naar ook VZ’tje?
Marketing Monday ---- van
B'tje naar Z'tje naar ook VZ'tje?
In lijn met Seaweed Solutions een applaus voor Albert
Heijn met haar aandacht voor B-Corp's = stimulans om de burger en consument
dichterbij elkaar te krijgen
Ook een applaus voor Seaweed
Solutions die MarCom kracht van Albert Heijn gebruikt om zeewier meer
aandacht te geven = consument vaker a/d zeewier te krijgen
En dan is er nog een ander vergeten kindje. Een onzichtbaar nutriëntje. De VZ'tjes. Vezeltjes dus.
Want hoe duurzaam je ook eet, hoe plantaardig je ook shopt, hoe bewust je je keuzes ook maakt, de meeste Nederlanders missen structureel de vezelboot. De richtlijn van 30-40 gram per dag wordt veelal niet behaald.
En laat vezels nu net die onzichtbare superheld zijn in je darmflora-verhaal, je verzadiging, je bloedsuiker, je humeur zelfs.
En als zelfbenoemd Mutritionist grijp ik graag iedere creatieve brug tussen MarCom en nutrition:-) en is dit misschien een mooi moment om ook het VZ'tje naar voren te schuiven. Niet als droge, grijze, rationele voedingsrichtlijn, maar als sprankelend en creatief MarCom-verhaal. Met een vleugje flair en een knipoog richting de consument.
💭 Van
Protein Popularity naar Fiber Focus
💬 Van
Fiber Fear naar Fiber Fantastic of zelfs: Fiber Fan-taste-tic
Want geef toe… het imago van VZ'tjes mag wel een B'tje meer branding? Zodat ze net zo populair worden als proteïnen, planet proof en plant-based
💡 Kickstart your week with this blend
of marketing & nutrition thinking
🤝 Ready to tackle your market
challenge with Mutrition?
🔗 https://www.mutrition.nl/blog-marketing-monday
