Blog Mutrition Maandag

Een serie artikelen op de maandag voor een prikkelend perspectief voor de week rondom marketingstrategieën en voedingsvraagstukken ter verdieping van de marketing & nutrition praktijk  

Mutrition Maandag ~ Gezondlekker & neuromarketing
Mooi voorbeeld weer dat we het over 'gezondlekker' gaan hebben in plaats van het één (gezond) of het ander (lekker) zodat we van die dodelijke disassociatie 'gezond = minder lekker' af gaan komen.

Mutrition Maandag ~ data in relatie tot creativiteit
Geïnspireerd door de beschouwing van Nard Clabbers met Heather Granato rondom data en creativiteit (zie link hieronder) een Mutrition Maandag die hierop voortborduurt.

Mutrition Maandag ~ Consument of burger, blijft boeiend spel
Tomaten voor een tomatensoep, welke kopen we waar?

Normaal gesproken bij mijn wekelijkse vaste groenteboer, ik houd een van mijn meegebrachte plastic zakjes omhoog en roep 'tomaten voor de soep' waarna ik zijn meest rijpe tomaten krijg. Een win-win omdat ik graag smaakvolle tomatensoep kook...

Mutrition Maandag ~~ From Marketing Monday naar Mutrition Maandag
Na zo'n 50 blogs op maandag de week afgetrapt te hebben met een dosis Marketing & nutrition inspiratie, is het tijd voor een kleine koerswijziging. Nog dezelfde richting, met vergelijkende aandacht voor marketing & nutrition maar in het Nederlands met een aangepaste naam die nét iets...

Marketing Monday ---- van B'tje naar Z'tje naar ook VZ'tje?
In lijn met Seaweed Solutions een applaus voor Albert Heijn met haar aandacht voor B-Corp's = stimulans om de burger en consument dichterbij elkaar te krijgen
Ook een applaus voor Seaweed Solutions die MarCom kracht van Albert Heijn gebruikt om zeewier meer aandacht te geven =...

Marketing Monday ---- Marketing is tying together supply & demand
It may sound straightforward but in practice, especially in the food sector, it's as nuanced as offshore sailing. When you're sailing far from shore, the map alone isn't enough. You have to read the wind, adjust your sails, and keep the whole crew aligned. There's no single right...

Marketing Monday ---- Systemic approach & nutritional marketing
A systemic view by WUR on the dynamics behind healthy eating for lower income groups fuel my personal drive to focus on marketing & nutrition.

Marketing Monday ---- Gut health & Giraffe – its relation?
🦒 "Longer Than a Giraffe": What Arla's Gut Health Ad gets so right
Arla Cultura related a giraffe to its benefit around gut health,