Mutrition Maandag – kracht van eenvoud; 'biertje' in vergelijking met 'diertje'
Toegegeven, ook ik maak het nog weleens uitgebreider dan nodig.
Misschien spreken daarom zulke MarCom-campagnes mij zo aan als die van het WNF.
Blog Mutrition Maandag
Een serie artikelen op de maandag voor een prikkelend perspectief voor de week rondom marketingstrategieën en voedingsvraagstukken ter verdieping van de marketing & nutrition praktijk
From Marketing Monday naar Mutrition Maandag
Mutrition Maandag ~~ From Marketing Monday naar Mutrition Maandag
Na zo'n 50 blogs op maandag de week afgetrapt te hebben met een dosis Marketing & nutrition inspiratie, is het tijd voor een kleine koerswijziging. Nog dezelfde richting, met vergelijkende aandacht voor marketing & nutrition maar in het Nederlands met een aangepaste naam die nét iets...
van B’tje naar Z’tje naar ook VZ’tje?
Marketing Monday ---- van B'tje naar Z'tje naar ook VZ'tje?
In lijn met Seaweed Solutions een applaus voor Albert Heijn met haar aandacht voor B-Corp's = stimulans om de burger en consument dichterbij elkaar te krijgen
Ook een applaus voor Seaweed Solutions die MarCom kracht van Albert Heijn gebruikt om zeewier meer aandacht te geven =...
Marketing is tying together supply & demand
Marketing Monday ---- Marketing is tying together supply & demand
It may sound straightforward but in practice, especially in the food sector, it's as nuanced as offshore sailing. When you're sailing far from shore, the map alone isn't enough. You have to read the wind, adjust your sails, and keep the whole crew aligned. There's no single right...
Systemic approach & nutritional marketing
Marketing Monday ---- Systemic approach & nutritional marketing
A systemic view by WUR on the dynamics behind healthy eating for lower income groups fuel my personal drive to focus on marketing & nutrition.
Gut health & Giraffe – its relation?
Marketing Monday ---- Gut health & Giraffe – its relation?
🦒 "Longer Than a Giraffe": What Arla's Gut Health Ad gets so right
Arla Cultura related a giraffe to its benefit around gut health,
Flower Farm vs cat champ, who will flourish?
Marketing Monday --- Flower Farm vs cat champ, who will flourish?
Flower Farm seem to alter their bold positioning, they seem to be shifting their narrative from "no palm oil" to "only sustainable palm oil.
From a marketing standpoint, I'd say: finally. This is a much-needed evolution in their positioning and a more credible, long-term direction.
Marketing lessons from a family weekend?
Marketing Monday ---- Marketing lessons family weekend?
A family weekend is an interesting gathering that gives me several thoughts & observations.
In retrospect they might even provide some marketing lessons😉
Is such a lesson: routines over situation?
Marketing metaphore sailing
Marketing Monday ---- Marketing metaphore sailing
The metaphore of sailing towards marketing resonates well.
Response on the Mutrition day program receives mainly smiles.
Hearing others referring to this metaphore gives me a big smile😊
Conical vs straight shaped jars
Marketing Monday ---- conical vs straight shaped jars
Although I usually applaud outliers, those who dare to be different, Verstegen's use of conical jars for their spice range raises an eyebrow.










