Marketing Monday Marketing & nutrition inspired thought to start the week

From Marketing Monday naar Mutrition Maandag

04/08/2025

Mutrition Maandag ~~ From Marketing Monday naar Mutrition Maandag
Na zo'n 50 blogs op maandag de week afgetrapt te hebben met een dosis Marketing & nutrition inspiratie, is het tijd voor een kleine koerswijziging. Nog dezelfde richting, met vergelijkende aandacht voor marketing & nutrition maar in het Nederlands met een aangepaste naam die nét iets beter past bij de inhoud: Mutrition Maandag

Waarom van 'Marketing Monday' naar 'Mutrition Maandag'?

🪢  Omdat marketing een middel is voor het doel nutrition, het doel is meer gezondlekkere proposities succesvol te vermarkten
🪢   Omdat Mutrition inmiddels meer is dan alleen een woordgrap – het is een visie, een mindset, een missie
🪢  Omdat de combinatie van marketing en voeding steeds relevanter wordt in een wereld waarin het aanbod overwegend ongezond is, MarCom vooral inspeelt op lekker en gemak en er veel kansen zijn voor gezondlekkere proposities

Wat kun je verwachten?

✨ Nog steeds op de maandag een prikkelend perspectief voor de week
📈  Nog steeds een mix van marketingstrategieën en voedingsvraagstukken
🔍 Nog steeds ter verdieping van de marketing & nutrition praktijk
⛵ Nog steeds waar mogelijk met de metafoor van 'marketing is als offshore zeilen'

Of je nu marketeer bent in food of food minded in marketing – Mutrition Maandag is jouw wekelijkse vitamine V van verdieping, verbreding en variatie

Dus:

📅 Start je maandag met een verse dosis Mutrition vitamine V
🌐  Lees mee via: https://www.mutrition.nl/blog-mutrition-maandag
✍️ Of schrijf je in, en ontvang de blogs automatisch in je inbox

Zoals:

💡 Column van Anders Jansen – wanneer wordt waarde waardeloos? Een mooi voorbeeld waardoor je je realiseert dat je ook teveel kunt beloven zoals het vb van L'ORÉAL deo met 96 uur werking als 'killer USP' die voorbij gaat aan het gevoel van geloof-waardig-heid

💡 Toegekende waarde als overtreffende trap op toegevoegde waarde, eindelijk zie ik dit weer eens voorbij komen, eveneens in diezelfde column van Anders Jansen, zie de link hieronder naar The House of Marketing of het LinkedIn bericht
https://thom.eu/nl/inspiratie/column/wanneer-wordt-waarde-waardeloos/  

💡Gezonde voeding niet persé duurder, hoewel dat wel de perceptie is, in Fit met Voeding magazine (nr 3, 2025) wordt deze stelling ingenomen en onderbouwd, een mooi onderwerp voor een volgende Mutrition Maandag, wordt vervolgd

💡Dag BMI, hallo BRI, in de voeding & gezondheid omgeving is BMI als methode discutabel voor het bepalen van een (on)gezond gewicht bv het ontbreken van onderscheid tussen vet- en spiermassa en waar dit zit op het lijf, een andere methode is de Body Roundness Index, zie https://bri-calculator.com 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
💡 Start je week met een mix van marketing & nutrition perspectief
😉 Benader je marktvraagstuk vanuit de Mutrition gedachte
🔗 https://www.mutrition.nl/blog-mutrition-maandag