From Marketing Monday naar Mutrition Maandag
Mutrition Maandag ~~ From Marketing Monday naar Mutrition Maandag
Na zo'n 50 blogs op maandag de week afgetrapt te hebben met een dosis
Marketing & nutrition inspiratie, is het tijd voor een kleine
koerswijziging. Nog dezelfde richting, met vergelijkende aandacht voor
marketing & nutrition maar in het Nederlands met een aangepaste naam die nét iets beter past bij
de inhoud: Mutrition Maandag
Waarom van 'Marketing Monday' naar 'Mutrition Maandag'?
🪢
Omdat marketing een
middel is voor het doel nutrition, het doel is meer gezondlekkere proposities
succesvol te vermarkten
🪢
Omdat Mutrition
inmiddels meer is dan alleen een woordgrap – het is een visie, een mindset, een missie
🪢
Omdat de combinatie
van marketing en voeding steeds relevanter wordt in een wereld waarin het
aanbod overwegend ongezond is, MarCom vooral inspeelt op lekker en gemak en er
veel kansen zijn voor gezondlekkere proposities
Wat kun je verwachten?
✨ Nog steeds op de
maandag een prikkelend perspectief voor de week
📈
Nog steeds een mix
van marketingstrategieën en voedingsvraagstukken
🔍 Nog steeds ter verdieping
van de marketing & nutrition praktijk
⛵ Nog steeds waar
mogelijk met de metafoor van 'marketing is als offshore zeilen'
Of je nu marketeer bent in food of food minded in marketing – Mutrition Maandag is jouw wekelijkse vitamine V van verdieping, verbreding en variatie
Dus:
📅 Start je maandag
met een verse dosis Mutrition vitamine V
🌐
Lees mee via: https://www.mutrition.nl/blog-mutrition-maandag
✍️
Of schrijf je in,
en ontvang de blogs automatisch in je inbox
Zoals:
💡 Column van Anders Jansen – wanneer wordt waarde waardeloos? Een mooi voorbeeld waardoor je je realiseert dat je ook teveel kunt beloven zoals het vb van L'ORÉAL deo met 96 uur werking als 'killer USP' die voorbij gaat aan het gevoel van geloof-waardig-heid
💡 Toegekende waarde als
overtreffende trap op toegevoegde waarde, eindelijk zie ik dit weer eens
voorbij komen, eveneens in diezelfde column van Anders Jansen, zie de link
hieronder naar The
House of Marketing of het LinkedIn bericht
https://thom.eu/nl/inspiratie/column/wanneer-wordt-waarde-waardeloos/
💡Gezonde voeding niet persé duurder, hoewel dat wel de perceptie is, in Fit met Voeding magazine (nr 3, 2025) wordt deze stelling ingenomen en onderbouwd, een mooi onderwerp voor een volgende Mutrition Maandag, wordt vervolgd
💡Dag BMI, hallo BRI, in de voeding & gezondheid omgeving is BMI als methode discutabel voor het bepalen van een (on)gezond gewicht bv het ontbreken van onderscheid tussen vet- en spiermassa en waar dit zit op het lijf, een andere methode is de Body Roundness Index, zie https://bri-calculator.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
💡 Start je week met
een mix van marketing & nutrition perspectief
😉
Benader je marktvraagstuk vanuit de Mutrition
gedachte
🔗 https://www.mutrition.nl/blog-mutrition-maandag
