Gezondlekker & neuromarketing
Mutrition Maandag ~ Gezondlekker & neuromarketing
Mooi voorbeeld weer dat we het over 'gezondlekker' gaan hebben
in plaats van het één (gezond) of het ander (lekker) zodat we van die dodelijke
disassociatie 'gezond = minder lekker' af gaan komen.
Proteïne populisme
Ik heb deze term al eerder gebruikt en dit onderzoek van Unravel rondom proteïne claims geeft wat mij betreft nog een reden waarom er sprake is van proteïne populisme.
Het is namelijk niet alleen voedingskundig overbordig om overal proteïne in te stoppen.
Het is ook vanuit neuromarketing onverstandig om zomaar overal proteïne in te stoppen.
Met name de verwen categorieën vragen een bepaalde context bij met name low involvement kopers voor het toepassen van proteïne claims.
Tegen de wind in fietsen = neem de wind weg
Tim Zuidgeest gebruikt een mooie metafoor van tegen de wind in fietsen in dit artikel.
Mijn pleidooi voor gezondlekker doet eigenlijk iets simpels: het haalt de wind weg, ineens maakt het niet meer uit hóe je fietst, je rijdt sowieso lichter😉
Met gezondlekker ga je én voor voedzaam én voor verwennen, voor voedzame verwennerij in plaats van het één of het ander.
Met gezondlekker worden én je smaak sensoren blij én je interne systeem blij in plaats van het één of het ander.
Hoe dan?
Wil je weten hoe je gezondlekker concreet maakt? Check
mijn eerdere Mutrition Maandag blog van maart dit jaar:
🔗 Gezondlekkere voeding
En voor de verdieping rondom proteïne claims, lees zeker het
stuk van Unravel door Tim Zuidgeest:
🔗 De psychologie achter succesvolle proteïneclaims
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
💡 Start je week met een mix van
marketing & nutrition perspectief
😉 Benader je marktvraagstuk vanuit de Mutrition gedachte
🔗https://www.mutrition.nl/blog-mutrition-maandag

