Marketing Monday Marketing & nutrition inspired thought to start the week

Kracht van eenvoud; 'biertje' in vergelijking met 'diertje'

11/08/2025

Mutrition Maandag – kracht van eenvoud; 'biertje' in vergelijking met 'diertje'
Toegegeven, ook ik maak het nog weleens uitgebreider dan nodig. 
Misschien spreken daarom zulke MarCom-campagnes mij zo aan als die van het WNF.

In hun recente post zie je links een festivalbiertje (€ 3,30) en rechts een klein zeeschildpadje op het strand (€ 2,95 voor een donatie).

Eén beeld, twee prijzen en een subtiel zetje; niks mis met genieten, maar waarom voelt doneren als een grote stap terwijl we aan de bar zonder nadenken dezelfde uitgave doen?

Dat is de kracht van positieve psychologie: een lichte prikkel, maar met een glimlach.

Het laat je even stilstaan, zonder dat het als belerend voelt.

En precies dat principe kunnen wij in nutritionele marketing inzetten.

Maak het simpel. Maak het tastbaar.

Zoals Plnktn, dat in één zin helder maakt wat ze doen: microscopisch kleine plankton, boordevol voedingsstoffen, transparant in herkomst en eenvoudig te gebruiken.

Of zoals Tommy Tomato, dat kinderen groente laat eten via warme schoollunches en kleurrijke, speelse communicatie — van 'Soeperhelden' tot 'Health Angels'.

Alle drie laten ze zien dat eenvoud geen beperking is, maar juist een versneller van betrokkenheid.

Een mooi voorbeeld dus van hoe de brug gemaakt kan worden tussen de burger (die vindt) en de consument (die doet). En hoe we de consument kunnen verleiden tot meer gezondlekkere proposities via de eenvoudige, positief confronterende route. 😊

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
💡 Start je week met een mix van marketing & nutrition perspectief
😉 Benader je marktvraagstuk vanuit de Mutrition gedachte
🔗 https://www.mutrition.nl/blog-mutrition-maandag