Mutrition voor marktbegrip en marktbeslissingen

Mutrition voor gezondlekkere proposities

Onze voeding is vaak óf lekker óf gezond 
terwijl die twee prima samen gaan, gezondlekker

Onze voeding is vaak routine en prijs gedreven 
terwijl het ook emotie en beleving is

Onze voedingsmarkt is dynamisch en complex, 
voor een juiste koers is slim handelen slim

Wat als voeding voedt én verwent, voedzame verwennerij!
Wat als vraag en aanbod een win-win na streeft; 
Marketing Verbeterend Ondernemen
(MVO)!

Wat als jouw merk gezondlekkere keuzes stimuleert?
Wat als jouw team meebeweegt met de wind in de markt?


Mutrition helpt bedrijven bij marktbegrip en marktbeslissingen door inzet van (strategische) marketing en marktonderzoek in voedingssector gericht op gezondlekkere proposities



💡 Boek hier een inspiratiesessie en ontvang 3 concrete ideeën
om jouw propositie gezondlekker te maken

Zonder koers geen richting
Zonder zeiltrim geen vaart

Zeilen als metafoor voor marketing

  1. Kies eerst de juiste boot en zeilvoering = strategie, de juiste dingen doen
  2. Leer dan de wind lezen en het water voelen = tactisch, bepaal juiste koers
  3. Stuur de boot, trim de zeilen, draai je wacht = operatie, de dingen juist doen

Mutrition helpt bedrijven precies daarin, met zowel strategie als operatie

zowel denken als doen!


Wekelijkse Mutrition Monday blog

Start je week met een mix van marketing & nutrition perspectief

Mutrition Maandag ~ Koolhydraatarm brood zin of onzin?
Koolhydraatarm brood, iedere supermarkt (en bakker) heeft het inmiddels in het schap staan.
Nagenoeg allemaal vermelden ze naast koolhydraatarm ook vezelrijk en volkoren, sommigen vermelden ook eiwitrijk. Maar wie spreekt het eigenlijk aan?
Heeft het potentieel om van niche naar massa te...

Mutrition aanbod

 

Gewogen gok 

Gewogen gok = gevoel + gegevens

Een beslissing nemen als je 100% zekerheid hebt, is zeer waarschijnlijk te laat. Iedere beslissing is een combinatie van gevoel & gegevens en verschilt per casus wat het aandeel daarvan is, in alle gevallen is het een gewogen gok. Het bepalen van een optimum is waar Mutrition jouw vraagstuk bij kan helpen zodat de kwaliteit van de beslissing toeneemt. Bijvoorbeeld door gedegen marktonderzoek en toepassing van DIKW model.

 

Toegekende waarde 

Van toegevoegde waarde naar toegekende waarde

Waarde creëren is één, waarde toegekend krijgen is twee.
Het gebeurt nog weleens dat een ander met de eer strijkt, de originele bron niet erkend wordt. Het borgen van de toegekende waarde wordt vaak vergeten. Mutrition helpt jouw organisatie om niet alleen onderscheidend te zijn, maar ook erkend te worden voor die onderscheidende kracht.

 

Interim marketing/intelligence

Per direct marketing/intelligence capaciteit

Tijdelijk behoefte aan marketing e/o market intelligence capaciteit? Mutrition kan fungeren als jouw flexibele schil, incidenteel of periodiek. Incidenteel als opvang van het wegvallen van iemand in je organisatie.
Periodiek als marketing e/o market intelligence vraagstukken af en toe opgepakt moeten worden maar niet structureel budget heeft. Met ervaringen in marketing, marktonderzoek en voedingssector kan Mutrition snel inschakelen. Een breed netwerk geeft daarnaast kansen om anderen te matchen.

Interesse voor een proefvaart? 
Ik zie je mail graag tegemoet zodat we kennis kunnen maken
ruud@mutrition.nl